Van badboy tot bushman - Reisverslag uit Manyeleti, Zuid-Afrika van Robert en Irene - WaarBenJij.nu Van badboy tot bushman - Reisverslag uit Manyeleti, Zuid-Afrika van Robert en Irene - WaarBenJij.nu

Van badboy tot bushman

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert en Irene

01 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Manyeleti

Met pijn in ons hart verlieten wij Hazyview, waarbij we nog wel wat strubbelingen kenden. Tot tweemaal toe hadden we een bekeuring te pakken. Echter daarna namen wij de prachtige panorama route met geweldige uitkijk punten als God's Window en Wonder view over de Blyde River Canyon. Met nog enkele stops bij onder andere Bourke's Luck Potholes waar prachtige rotformaties door rivieren zijn uitgesneden, kwamen we aan bij de Manyeleti hek voor de entree in het privé gedeelte van het kruger nationale park. Bij binnenkomst werden we al overdonderd met zebra's, buffels en vele andere Afrikaanse dieren. Onze eerste verblijf in het krugerpark bleek er al gelijk één te zijn met een groot avontuur. Zonder omheiningen slapen tussen de wilde dieren. (Een leeuw en hyena waren in de nacht goed hoorbaar). Rustig acclimatiseren zat er bij aankomst in Pungwe Bush Camp niet in. Nog geen uur later na een warm welkom (letterlijk en figuurlijk!), zaten we al in de truck voor een game drive door de wildernis van het krugerpark. We zaggen al veel moois voorbij komen. Giraffen, nijlpaarden en de eerste drie van de 'big five' olifanten, buffels en een neushoorn. Na een vorstelijke maaltijd vielen we al snel in slaap door alle geweldige indrukken die de dagen tot dan toe al met zich mee hadden gebracht. Tevens telde mee dat we de volgende ochtend om 6.00 uur werden gewekt voor een wandeling (bush walk) door de achtertuinen van leeuwen, luipaarden en neushoorns. We leerden ditmaal veel over de flora en fauna van het park en zagen tevens nog vele dieren. Na terugkomst en ons ontbijt hadden we de tijd voor ons zelf om in de wildernis te relaxen om in de middag opnieuw een jeep safari te maken. Opnieuw kwamen weer vele moois tegen, struisvogels enz.

Na een rustige nacht vertrokken wij al vroeg in zuidelijker richting van Lower Sabie. Na vele omwegen door het grootste nationale park van Zuid-Afrika en op het einde van de reis prachtig afsluitend met olifanten en neushoorns die gebroedelijk naast elkaar aan het grazen waren. Kwamen we aan bij onze tent in Lower Sabie. We hadden tot dan toe nog steeds geen leeuwen of luipaarden gezien en wil deze koninklijke dieren graag met onze eigen ogen bewonderen. Dit deed ons doen besluiten om de volgende ochtend opnieuw nog een jeep safari te gaan maken en in alle vroegte (opstaan om 4.00!! uur) 'jacht te maken' op deze twee. Na eerder al grijze neushoorns, kwamen we nu ook de witte neushoorns tegen. Waarna we even later kregen te zien waar we die ochtend voor opgestaan waren in alle vroegte, een groep van 6 leeuwen! Wauw! wat een prachtige beesten! Na dit geweldige gezicht vervolgden we onze weg via enkele omwegen door het park naar komatiepoort net buiten het kruger park.