Stressed spelled backwards is desserts! - Reisverslag uit Mtubatuba, Zuid-Afrika van Robert en Irene - WaarBenJij.nu Stressed spelled backwards is desserts! - Reisverslag uit Mtubatuba, Zuid-Afrika van Robert en Irene - WaarBenJij.nu

Stressed spelled backwards is desserts!

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Robert en Irene

05 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Mtubatuba

Na dat we grensposten in Swaziland doorkruisten en terug waren op Zuid-afrikaans grondgebied zagen we langzaam de bergen veranderen in de Indische oceaan. Bij aankomst in het prachtige pittoreske dorpje St. Lucia. Het dorpje ligt gelegen in een nationaal park met vele wilde dieren (hoofdzakelijk krokodillen en nijlpaarden) en daarnaast strak aan de Indische oceaan. De eerste dag hebben we vooral gebruikt voor het reizen er naar toe en te relaxen en vooral te genieten. Tevens was het die dag erg warm (32+ graden), wat aan de kust extra benauwd en drukkend betekent. Na een heerlijk ontbijt de volgende ochtend zijn we richting Cape Vidal vertrokken. Een prachtige route door de wildernis, om te eindigen op het heerlijk rustige strand. Daar hebben we gesnorkeld en lekker genoten van de zon. Na gisteren voor de vis gerechten te zijn gegaan (pijlinktvis), was het vandaag weer tijd voor een goed stuk vlees. Na een kort nachtje (opstaan om 4.15 uur) vertrokken we richting Hluhluwe Umfolozi national park. Onze laatste kans op het zien van de big five. We werden al snel beloond met een prachtig schouwspel van drie leeuwen die in de rivierbedding speelden en de rivier doorkruisten. We zagen die dag vele dieren o.a. heel veel neushoorns en girafen. Tijdens de lunch werden we er dubbel op getrakteerd met een overheerlijk braai (ZuidAfrikaanse BBQ) met daarnaast in onze nabijheid 10, door water overstekende, groep leeuwen. wauw! wat is de natuur toch mooi op zulke momenten!! Na de braai vervolgden we onze weg in de zoektocht naar olifanten. 100 meter voor de uitgang mochten we hem aanschouwen. Bij terugkomst in ons bed and breakfast hebben we geprobeerd souvenirs te scoren om vervolgens na het diner al snel in slaap te vallen. Na het onbijt van onze laatste nacht in St.Lucia vertrokken we voor een boot safari op het meer van St.Lucia om krokodillen en nijlpaarden te spotten. Met succes gelukt! (zie de foto's). Na een rit van ruim 250 kilometer kwamen we aan in het florida van Zuid-Afrika Uhmlanga (veel senioren genietend van het weer en hun oude dag.) Tevens heeft het door de pubs en vele hotels wat weg van blanes, rimini of soort gelijke plaatsen. Wel even wennen voor ons aan de drukte :p We genoten heerlijk van een strandwandeling, drankjes en al het heerlijks wat op tafel kwam. Volgende ochtend ging om 5.15 uur onze wekker voor vertrek naar het vliegveld van durban (lees 30 km daarbuiten, voor onze 1.5 uur durende vlucht naar het 'koudere' Port Elizabeth.

• 05 Juni 2014 - 14:07

Oma Judith:

Lieve kleinkinderen,

Intussen alle verslagen gelezen. Ademloos. Pas goed op jezelf.

oma J.

• 05 Juni 2014 - 17:06

Jan:

Nou jullie hoeven niet te verhongeren welkvan de big five vonden jullie het mooist
    Pas goed op jullie zelf en geniet nog even vd winter gr janneke en Jan